söndag 22 januari 2012
Jag har pissat på mig...
Nån som kommer ihåg filmen "Dansar med vargar?"
Sekvensen när John Dunbar(Kevin Costner) besöker befälhavaren i det sista forten, den sista posteringen innan vildmarken. En befälhavare som är på väg att bryta ihop och beter sig allmänt lustigt.
Han sa, ungefär: Medan urinen rann genom byxorna och ner på golvet i en liten pöl.
"Jag har pissat på mig och det finns absolut ingenting jag kan göra åt det."
Därefter tar han upp pistolen och skjuter huvudet av sig...
lördag 21 januari 2012
Allt är skit, alla är idioter...
Har jag inte alltid sagt det? Allt är skit, alla är idioter, allra mest Moderaterna, eller också är det Håkan Juholts fel...
Aftonbladets kultursidas, eller Martin Aagårds 100-lista över landets mest maktlösa människor.
Sveriges Mest Maktlösa.
Aftonbladets kultursidas, eller Martin Aagårds 100-lista över landets mest maktlösa människor.
Sveriges Mest Maktlösa.
fredag 20 januari 2012
Well, fuck it!
Såg kläddesignen Johan Lindeberg på TV häromkvällen. Han hade jävligt långt skägg. Nästan lite Gustav Vasa. Breda brillor som han petade rätt med sitt ena finger hela tiden. Han är cool tror jag att många tycker, även han själv...det tyckte nog även det där paret i kön på Konsum som med raka ryggar stod med en retro-barnvagn från 50-talet kanske, annars såg dom mest ut som vänsterintellektuella ska göra, rena parodier fast dom förstås tycker att dom är sååå speciella. Självklart dyker en två meter lång kompis upp där i kön, i parkas och Lindebergskägg å förstås är han musiker som precis brutit upp med sitt band för att han var bra och dom andra dåliga, han ville vara fri och förverkliga sig själv. En Fleet Foxes kille säkert som på den svenska prärien villa sjunga stämsång i en gammal sliten Dodge. Fuck it!
Etiketter:
Dodge,
Fleet Foxes,
Johan Lindeberg
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)