torsdag 26 juli 2012
Varje dag när jag går förbi sitter han där. På lunchen, på eftermiddagen och på kvällen.
Han sitter inne på pizzerian med öl på bordet framför sig.
Magen växer för varje vecka, kinderna är mjukt runda och ögonen är tomma och nedmonterade.
Hoppet verkar vara ute, om man ser på hans kroppsspråk.
Mannen är inte ensam, det sitter ofta andra vid samma bord, till stängningsdags.
Det sägs att han blev av med jobbet, att han fick ett rätt hyfsat avgångsvederlag.
Är det månne det han sitter och dricker upp där inne.
Nedräkning mot botten?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar